torstai 23. tammikuuta 2014

FitFarmin tarpeessa

Olen,
mutta en ryhdy.
Niin monelle kuin Fitfarm sopiikin, mutta minun juttuni se ei ollut.

Tällä hetkellä olen iloinen, että olen saanut Brita-kannun avulla palautettua reippaan veden juonnin päiviini.
Tämä on ollut vahvuuteni ennen, 
viimeaikoina vain en ole uimahalli-sivumaun vuoksi saanut oikeastaan kuin muutaman hassun lasillisen vettä päivässä alas.

Kuukauden verran olen lipittänyt vähintään kaksi litraa päivässä, ihanaa!
Tarkoituksella en ole käynyt vaa'alla, mutta törkeä turvotus on vähentynyt huomattavasti.

Kuten aiemmin olen maininnut, riesani on kilpirauhasen vajaatoiminta.
En missään nimessä syytä tätä liiallisesta painostani, mutta aineenvaihdunta ollut aikalailla sekaisin.
Nyt olen onnekseni löytänyt apuja oireisiin.
Yksi apu on voimamagneettikoru.
Tämä tuo ihanan lämmöntunteen, jota en liiaksi koe.

Toisen avun olen saanut homeopatiasta.
Monia pieniä asioita:
Silmät ei kuivu niin herkästi, uni on parempilaatuista (ilman melatoniiniakin),
limakalvot on paremmassa kunnossa,
ruoka sulaa paremmin,
tunnen aallottain lämpimyyden tunnetta (myös ilman magneettikorua),
ja olen jopa onnellinen siitä että hiki, jota nykyään hiukan eritän- haisee pahalta. Tämä on kummallista, mutta kun on hikoillut vuosia "sisäänpäin" eli liikunta ei ole tuonut euforiaa tästä syystä. Hiki tuntuu ihanalta!

Noh.
Otsikon aiheeseen.
Löysin tänään Facebookista jännittävän, 
ystäväni jakaman, sivun:
http://www.modelmydiet.com/

Täällä saa tehtyä "oman kuvan" ennen ja jälkeen. Aika mukava visualisoinikeino missä mennään.
Huh, ihan tälläisenä en itseäni näe,
mutta totuutta en näe välttämättä itse....


Olen ollut pienessä leikkauksessa, joten veden juonnin lisäksi katse on keskittynyt ruokapuoleen.
Pienet kävelylenkit ovat onnistuneet, 
mutta saleilun siirrän suosista helmi-maaliskuuhun.

Tällähetkellä tuntuu, että suunnitelmallisuus ja pitkäjänteisyys on tämän hetkinen oikea tienviittani, 
entisen tässä tänne kaikki heti asenteen sijasta.
Korjaan asioita pikkuhiljaa, ajatuksen kera.
Ettei käy niin, että juoksen spurtin ja hämmästelen sitten että mitäs nyt.

Muutos on mahdollinen, eikös vaan :)

2 kommenttia:

  1. Muutos on aivan varmasti mahdollinen, ja oman kokemukseni mukaan auttaa hirveästi, jos suhtautuu asioihin maltilla ja lempeästi, eikä yritä muuttaa kaikkia asioita kerralla. Vaikuttaa, että olet hyvällä oivallusten tiellä :) Itse olen reilun vuoden aikana saanut painoa pois melkein 10 kiloa ajattelematta laihduttamista juuri ollenkaan. Tehnyt vain ihan pieniä parempia valintoja ja lisäksi jättänyt sanavarastostani pois "repsahduksen" kaltaiset sanat. Elämä ei ole mikään kuuri, mistä repsahdellaan, vaan elämä on mutkikas polku, johon mahtuu niin hyviä kuin huonojakin päiviä. Vuosien päästä kuitenkin se pienten valintojen summa merkitsee paljon enemmän, kuin joku kuuden viikon kitukuihdutus (kokeiltu on nimittäin fitfarmia täälläkin ja alle viikkoon jäi, onneksi). Onnea tiesi etsintään -usko, että se on hyvä jo nyt, niin onnistut varmasti! :)

    VastaaPoista
  2. Tähän lopputulokseen olen itsekkin tullut. Maltti ja lempeys.
    Pari viimeistä vuotta olen tarponut hampaat irvessä, käynyt jumpissa josta en oikeasti pidä. Syönyt ruokaa jota inhoan. Kaippa nämä inhot näkyy inho kroppana.
    Ja oikein, elämä ei ole tosiaankaan mikään kuuri.
    "Repsahdukset" vain kuuluu tavalliseen elämään, eikä nistä voi ottaa päivien morkkista kantaakseen.
    Liputan myös heidän puolesta, jolle Fitfarm toimii.
    Mutta se ei vain sovi kaikille.
    Kiitos ihanasta kommentistasi ♥

    VastaaPoista

kiitos, ilahdutit kommentillasi ♥