lauantai 11. huhtikuuta 2015

Mitä kuuluu?

Suunnilleen näin kirjoitin tuntemuksiani PT:lle
Iloa on tuonut liikunta! Vaikkakin olen ollut 2 viikkoa törkeässä flunssassa eli viikot 2 ja 4, 
tuntuu että liikunnasta on saanut virtaa ja motivaatiota.

Keskikropan lihakset ja liikkuvuus tuntuu edelleen haastavilta. 
Selkä tuntuu myös hiukan väsyneeltä ja raihnaiselta, mutta ei mitään katastrooffia tämän suhteen. Tälläinen noteeraus vaan matkalla.
Polvi ja penikat ok, mutta tosiaan spurtit juosten ei onnistu.

Aamupala on ok, vaikkakaan en saa ihan täyttä määrää ruokaa alas.Veden saan ihan ok alas, ja kahvin kanssa olen ollut maltillinen.

Välipala, on unohtunut viikolla 14, mutta näköjään kehoni tarvitsee nämä säännölliset ruuat kun nyt jälleen viikolla 15 tuntuu taas paremmalta meno.

Lounas on helppo. Jonkin verran olen soveltanut, esim. asiakaskäynnin ja lounastamiset. Mutta annoskoko ja kasvikset ovat onneksi löytäneet tien lautaselle.

Välipala: haastava. Monesti otan kourallisen pähkinöitä, tämä on vaihe jolloin en meinaa saada kurkusta mitään alas!

Päivällinen/Iltapala, helppo toteuttaa, sillä nämä saan syödä kotona. Monesti järjestys on iltapala/päivällinen, harrastusten vuoksi. Tuntuu, että riisi sopii kaikkein parhaiten nälän viejäksi.

Huomiot:Voimatreenistä olen tykännyt hirveästi. Toisaalta on ollut osin myös rankkaa, mutta kuten sanoinkin- järkyttävää on huomata, että hikoilen ja vielä hirveän hajuisesti!En kaipaa herkkupäivää, mieluummin pientä määrää jonnekkin jotakin "terveellistä" herkkua kuin yksi herkkupäivä. Päivittäinen istumatyö tuntuu todella puuduttavalta ja vaikka harjoitusohjelmassa on esim. kehonhuolto, onko ok käydä pienellä kävelylenkillä esim. 30min. 

Tunnustukset:En ole ollut täysin sokeriton; olen nappinut yhden keksin tänä aikana(!) ja kylässä ollessa olen maistanut noin ruokalusikallisen kakkua / noin 3krt. Jäätävään suklaanhimoon olen syönyt sukulakun tai muumitikkarin. Näitä kertoja ehdä 5.

Muuten mielestäni olen pysynyt ruodussa.

**********************************


Paino heittelee, mutta nyt näyttäisi kuukauden saldo vakiintuvan -4kg.

Mikä on huima saavutus itselleni, flunssa on haitannut treenien tehoa.




2 kommenttia:

  1. -4 kuukaudessahan on todella hyvä suoritus! Onnea!
    Sokerittomuuteen, hyvin olet pitänyt homman kasassa etkä vetänyt koko kakkua naamaan sen jälkeen kun suuhun on mennyt yksi lusikallinen. Elämä ei ole ehdottomuutta, joten noin pienet poikkeamat ei haittaa mitään, ethän vain piiskaa niistä itseäsi?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kun olen on/off ihminen niin yritän iskostaa, että tämä on loppuelämän asia.
      Siihen kuuluu myös nuo kaakut, ja maailma ei kaadu lusikalliseen. Sitten kaatuu, jos se ruokkii syömään lisää ja lisää sokeria. Mutta jos tuo määrä riittää itselleni, en pidä sitä vakavana. Eli en piiskaa, aiempi minä olisi piiskannut :)
      Tunnen mieleni ja kehoni, että jos saan syödä vain yhtenä päivänä herkkua niin silloin mopo karkaa käsistä.
      Laitoinkin PT:lle viestiä, että mikä olisi ohjelmaani sopiva ns. sallittu herkku.
      Ootkos kirjoittanu tästä postausta?
      Ilolla ottaisin vinkkejä vastaan :)
      Kiva kun kävit <3

      Poista

kiitos, ilahdutit kommentillasi ♥